Treningstips

Finn ditt eget treningsmål!

Det er ingen snarveier til bedre form, men med en god plan på trening og ernæring oppnår du resultater raskere. Resultater har en bakside, og det er dedikert arbeid over tid.
Multipower har i flere tiår jobbet med noen av verdens beste utøvere, og er tett på forskning av både trening og ernæring i et internasjonalt miljø. Multipower har lært av de beste, og vi deler gjerne vår kunnskap. Se om du kjenner igjen noen av dine treningsmål nedenfor! Multipower er trygghet gjennom kunnskap og kvalitet!

Finn ditt treningsmål og last ned program.

  • Bedre utholdenhet!
  • Ned i vekt
  • Økt muskelvolum
  • Økt definisjon av muskler
  • Generelt bedre form

Bedre utholdenhet

Skal du gjennom et viktig skirenn, sykkelritt, triatlon eller er du utøver innen andre idretter som krever høyt energiforbruk og god utholdenhet?

Multipower jobber tett med noen av verdens beste utøvere innen utholdenhetsidretter i et internasjonalt miljø. Last ned våre anbefalte treningsråd, og sentrale ernæringstips.

Ned i vekt!

Vekt er ikke alltid en hensiktsmessig målestokk ved slanking. Først og fremst fordi man ønsker å bli kvitt fett, samtidig som man beholder muskulaturen. Fett veier mindre enn muskler. Derfor kan man ved feil ernæring og for stort fokus på vekt, ende opp med å «slanke» bort muskler. Føler du behov for å ta bort noen overflødig kilo, men vet kanskje ikke helt hvordan man skal komme i gang?

Last ned og les mer om anbefalt trening og gode ernæringsmessige tips om hvordan du kan forbrenne fett effektiv.

Økt muskelvolum!

For deg som er utøver i kraftsport eller idrett hvor man kan ha fordel av å øke vekt eller eksplosivitet, så vil det være naturlig å øke muskelmassen. Dette kan for eksempel være innen alpint, håndball eller enkelte disipliner innen friidrett. Kanskje det er selve vekttreningen som inspirer deg? Det å kjenne stølhet og utmattelse i musklene etter en god økt er tilfredsstillende i seg selv for mange av oss.

Uansett krever økt muskelvolum evne til å presse seg selv, og god teknikk for en best mulig progresjon. Like viktig som en god trening, er selve restitusjonen. Kroppen din skal brytes ned i trening og bygges opp igjen med hvile og ernæring.

Økt definisjon av muskler!

Økt definisjon av muskulatur kan bare oppnås ved å minske andelen kroppsfett (fettprosent) gjennom et nøye tilpasset kosthold. Ved å minimere fettinntaket øker man også faren for å bryte ned muskulaturen i stedet for å bygge den opp, så løsningen blir å brenne så mye fett som mulig uten å miste muskelmasse.

Det krever litt inngående kunnskap om kosthold og trening for deg som ønsker bedret definisjon av muskler. Vi anbefaler deg å ta kontakt med en veileder på ditt treningssenter for å få et skreddersydd program, samt at de kan hjelpe med råd til hensiktsmessig ernæring.